SHELLS OF IDENTITIES
-
- We all like to look awayOil, indian ink and acrylic color on canvas87.7 x 62.9 in / 200 x 160 cm2019, private collection
-
- Nadine, die Party ist vorbeiCollage out of cracker bags, fabric,cardboard, wood, plasticine and oil on canvas31.4x 39.3in / 80×100 cm2021
-
- Shell 4Indian ink and gouache on paper, collage31.4 x 23.5 in / 80 x 60cm, framed2019, private collection
-
- Tom im KohlCollage out of plastic cups, aluminium lids, paper and oil on canvas31.4x 39.3in / 80×100 cm2021
SHELLS OF IDENTITIES
shows silhouettes of bodies whose personality has disappea- red, because the individual is irrelevant in this series. Through the deliberate reduction, the artist directs the view to the body itself. As if through a cell phone filter applied, the silhouettes appear anonymous, uniform and reminiscent of logos. The mo- dels were friends and acquaintances of the artist.
„Shells of Identities“, shows three aspects of queer theory; sexuality, gender and desire. Incomplete faces and body parts give insight into an intimate moment in which the individual could express himself as he wanted.
SHELLS OF IDENTITIES
zeigt Silhouetten von Körpern, deren Persönlichkeit verschwunden ist, denn das Individuum ist in dieser Serie irrelevant. Durch die bewusste Reduktion, lenkt die Künstlerin den Blick auf den Körper selbst. Wie durch einen Han- dyfilter, der angewendet wurde, erscheinen die Silhouetten anonym, uni- form und erinnern an Logos. Die Models waren Freunde und Bekannte der Künstlerin.
„Shells of Identities“, zeigt drei Aspekte von Queer Theory;
Sexualität, Geschlecht und Verlangen.
Unvollständige Gesichter und Körperteile geben Einblicke in einen intimen Moment, in dem sich das Individuum ausdrücken konnte wie es wollte.